Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017

ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΛΒΑΝΟΙ=ΕΝΑΣ ΛΑΟΣ-ΕΙΝΑΙ ΣΑ' ΝΑ ΛΕΜΕ << ΑΛΛΟ ΑΔΕΛΦΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΑΔΕΡΦΙΑ.>>

ΤΟ ΣΛΟΓΚΑΝ ΑΛΛΟ ''ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ'' ΚΑΙ ΑΛΛΟ ALVANOS 
----------------------------------------------------------
Oυγιε λεμα το νερο οι Αρβανιτες της Ελλαδος [δεν υπαρχει ορος Ελληνας Αρβανιτης στην καταγωγη,ειναι καθαρα τεχνικος],ugie το λενε και οι Αλβανοι,μπουκ λεμε το ψωμι,buk to λενε και αυτοι.Τι παπαγαλιζεται αλλο Αρβανιτες και αλλο Αλβανοι.ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΛΒΑΝΟΙ=ΜΙΑ ΦΥΛΗ.Οποτε οταν λετε τα ανιστορητα οτι οι Αλβανοι εχουν ερθει απο τον Καυκασο,συναπεγεται οτι και οι Αρβανιτες της Ελλαδος καταγονται απο εκει.Αυτες τις βλακειες γραφεται και δεν σας παρνει κανεις στα σοβαρα,γινεστε και καταγελαστοι στην Ευρωπη. 





Ο ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ -ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΒΟΡΕΙΗΠΕΙΟΡΩΤΕΣ

Ο ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
---------------------------------------------------------------------------------
Προχωρώντας στο δυτικό τομέα της Βορείου Ηπείρου, συναντούμε ως αστικά κέντρα τη Χειμάρα, το Αργυρόκαστρο, την Κλεισούρα και τους Αγίους σαράντα, ο πληθυσμός των οποίων παρουσιάζεται από τον Σωτηρόπουλο ως ελληνικός. Το ότι ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού αυτού ήταν πράγματι ελληνόφωνο πιστοποιείται και από άλλους συγγραφείς, εκεί όμως που υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες είναι το κατά πόσον ο πληθυσμός αυτός ήταν ελληνικής καταγωγής. Το πιο πιθανό είναι ότι οι ελληνόφωνοι και ταυτόχρονα ελληνόφρονες αυτοί Βορειοηπειρώτες ήταν χριστιανοί Αλβανοί, οι οποίοι πέρασαν στην ελληνική κουλτούρα ανάμεσά στον 18ον και στον19ον αιώνα. 

Δηλωτικό της αλβανικής καταγωγής των Βορειοηπειρωτών της Χειμάρρας ήταν και το εξής ιστορικό γεγονός: το 1821 έφθασε στην Πελοπόννησο το τάγμα του Σπυρομήλιου από τη Χειμάρρα και ζητήθηκε από τον Μαυροκορδάτο η ένταξή του στον ελληνικό επαναστατικό στρατό. Οι Χειμαρριώτες αυτοί στρατιώτες δεν μιλούσαν ούτε λέξη ελληνικά.
.........................................................................................................
Το φαινόμενο του εξελληνισμού των Αλβανών της Ηπείρου υποβοηθήθηκε από την Εκκλησία και τους τελευταίους δύο αιώνες από την παιδεία. Όσον αφορά την επίδραση της Εκκλησίας, μπορούμε να αναφερθούμε στη δράση του Κοσμά του Αιτωλού, ο οποίος γύρω στο 1770 κατόρθωσε  


ΤΟ ΕΠΙΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΧΙΜΑΡΑΣ-ΑΛΗ ΠΑΣΑΣ

ΤΟ ΕΠΙΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΧΙΜΑΡΑΣ-ΑΛΗ ΠΑΣΑΣ
-------------------------------------------------------------------------------- 
Ο Βηλαρας λοιπον-πρωτος δημοτικηστης του Νεου Ελληνισμου-εγραψε ενα επιγραμμα για τον Αλη που ηταν εντοιχισμενο στην πυλη της Χειμαρρας..  



   Ο Αλη πασας για να προφυλαξει την περιφερεια της Χιμαρας και μαλιστα την παραλιακη της περιοχη απο καθε απειλη εχτισε το 1814 στο λιμανι του Παλερμο - ειναι ο Αρχαιος Πανορμος - και απανω στο ακρωτηριο που αποτελει του λιμανιου το προστατευτικο τοιχωμα ενα ισχυρο φρουριο ( οπως συντομα περιγραφει το οικοδομημα και την τοποθεσια ο Pokqueville " Voyage dans la Grece , I, "1820"" ) . 

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ ΓΑΜΟΥ ΣΤΟ ''ΤΥΧΕΡΟ ΕΒΡΟΥ''.

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ ΓΑΜΟΥ ΣΤΟ ''ΤΥΧΕΡΟ ΕΒΡΟΥ''.
--------------------------------------------------------------------------------------
Ο γάμος τα παλια χρονια ήταν γεγονός που απασχολούσε όχι μόνο τη μητρική οικογένεια, τους συγγενείς, τους φίλους, την εκκλησία, αλλά και ολόκληρο το χωριό. Με τελετουργίες συμβολικές, που κρύβουν πανάρχαιες δοξασίες, όλοι στήριζαν το ξεκίνημα της νέας οικογένειας. Τα παλιά χρόνια και σχεδόν μέχρι τον Β' παγκόσμιο πόλεμο -οι πόλεμοι είναι και αιτίες και αποτέλεσμα κοινωνικών αλλαγών- ο γάμος γινόταν με συνοικέσιο, εκτός από τις περιπτώσεις που είχε γίνει εκούσια ή ακούσια απαγωγή της νύφης.  
ΓΛΕΝΤΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ

------------------------------------------------------------------
ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΟΥ ''ΜΠΑΜΠΑΧΑΚΑ'' [μπαμπας και χακ=δικιο]  το λεγομενο και ΚΑΠΑΡΟ=ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ-ΠΕΘΕΡΟΥ
Η περιπτωση αυτη ανηκει στη μακρα παραδοση της εξαγορας της ΝΥΦΗΣ.
Το ΜΠΑΜΠΑΧΑΚΑ ηταν μια πολιτισμικη συνηθεια,που συνεδεε στερεα τους Αρβανιτοφωνους με το Θρακιωτικο πολιτισμικο συστημα.Το εθιμο αυτο ειναι η αλλη πλευρα της προικας.Η διαφορα βρισκεται στο οτι το κεντρο βαρους μεταφερεται με το ΜΠΑΜΠΑΧΑΚΑ στην οικογενεια προελευσης-του ΠΑΤΕΡΑ της-και οχι στην καινουργια οπου προκειται να ενταχθει,του ΠΕΘΕΡΟΥ της.
ΜΠΑΜΠΑΧΑΚΙ σημαινει το δικιο του μπαμπα,το δικαιωμα του πατερα να αποζημιωθει αφενος μεν για τα οσα εκανε να αναθρεψει τη νυφη και αφετερου γιατι με το γαμο της θα στερουνταν χρησιμα εργατικα χερια για τις γεωργοκτηνοτροφικες δραστηριοτητες.