Πέμπτη 16 Νοεμβρίου 2017

ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΕΛΛΗΝΑ[Χριστιανου Αρβανιτη-Λιαπη] ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΥ [Βορειοαλβανου Γκεκα].

ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΩΝ ΒΛΑΜΗΔΩΝ
 ----------------------------------------------------------------------------- 

ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΕΛΛΗΝΑ[Χριστιανου Αρβανιτη-Λιαπη] ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΥ [Βορειοαλβανου Γκεκα].
-----------------------------------------------------------------------------
«Ο Εναγκαλισμός»
Αδελφοποίηση Έλληνα καί Γκέκα
ξυλόγλυπτα αγαλματίδια τού λαϊκού ζωγράφου Κωνσταντίνου Παπαδημητρίου,Άγραφα 1830.
Εθνικό Ιστορικό Μουσείο,Αθήνα.
Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς γιά αυτό το καλλιτεχνικό καί ιστορικό αριστούργημα.Εμφανές το πολεμικό αρβανίτικο κούρεμα καί στις δύο φιγούρες, πού απαθανατίζεται σχεδόν σε όλους τούς ήρωες τού '21.Ο Έλληνας δεν είναι παρά Αρβανίτης χριστιανός,σε αντίθεση με τον Βορειοαλβανό Γκέκα.
Ο καλλιτέχνης τονίζει το όμαιμο καί την κοινή καταγωγή καί των δύο.
------------------------------------------------------------------------
  Αδελφοποιΐα - Βλάμης (Μπραζέρης)
http://www.arcadians.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=534:d-l&catid=89 
--------------------------------------------------------------------------
Ή ΦΙΛΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΘΙΜΟ ΤΩΝ ΑΡΒΑΝΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΛΑΜΗΔΕΣ (ΑΔΕΡΦΙΚΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ).
------------------------------------------------------------------------------
To εθιμο της αδελφοποιησης Βλαμηδων πινοντας ο ενας του αλλου το αιμα. 


ZAKONI I PIRJES SË NJË PIKE GJAKU

Ky zakon i lashtë shqiptar njihet si “vëllamëria’’. Ka shërbyer për vendosjen e marrëdhënieve të njëjta si ato mes dy vëllezërish, mes dy njerëzve që pinin nga një pikë gjak prej njëri-tjetrit. Me këtë veprim nënkuptohej përzierja e gjakut dhe për pasojë krijimi i lidhjeve të ngushta midis “vëllamëve’’ dhe familjeve të tyre, deri në atë pikë sa ndaloheshin dhe martesat mes tyre. Me pirje gjaku lidheshin dhe femrat, të cilat e quanin njëra-tjetrën “motërma’’. Vëllamëria me pirje gjaku është përdorur gjerësisht në epokën e Skënderbeut, por mbijetoi si zakon deri në fund të shekullit XIX dhe fillimet e shekullit XX tek arbëreshët e Italisë e të Greqisë. Vëllamëria ka pasur dhe një formë interesante kolektive. Grup luftëtarësh shqiptarë, pavarësisht nga besimi, hidhnin nga një pik gjak në një gotë dhe e pinin me radhë duke kryqëzuar armët dhe duke shqiptuar shprehjen: “Jeta ime është jeta jote dhe jeta jote është jeta ime’’. Ai që hynte në lidhje të tillë është quajtur me terma të ndryshëm në krahina të ndryshme si “vëllam”, “vëllath’’, “probatin’’, “byrazer’
Η συνήθεια του να πίνεις ένα σημείο αίματος

Αυτή η αρχαία αλβανική συνήθεια είναι γνωστή ως " vëllamëria έχει υπηρετήσει για να δημιουργήσει την ίδια σχέση με αυτά μεταξύ δύο αδελφών, μεταξύ δύο ανθρώπων που έχουν πιει από μια σταγόνα αίματος. Με αυτή την κίνηση, υπονοεί το μείγμα αίματος, και για το αποτέλεσμα της δημιουργίας στενούς δεσμούς μεταξύ των " vëllamëve " και των οικογενειών τους, μέχρι το σημείο και τους γάμους μεταξύ τους. Με το ποτό και τις γυναίκες, που είναι ο ένας τον άλλο " motërma " Με το πόσιμο αίμα έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως στην εποχή του skanderbeg, αλλά επέζησε ως έθιμο μέχρι το τέλος του xix αιώνα και την αρχή του αιώνα xx για την arbëreshët της Ιταλίας στην Ελλάδα. Ο Vëllamëria είχε μια ενδιαφέρουσα συλλογική μορφή. Ομάδα Αλβανών μαχητών, ανεξάρτητα από την εμπιστοσύνη, καστ από ένα αίμα σε ένα ποτήρι και το ήπιαν μέσα και λέγοντας: "Η ζωή μου είναι η ζωή σου και η ζωή σου είναι η ζωή μου αυτός που μπήκε σε μια τέτοια σχέση ονομάζεται με διαφορετικούς όρους σε διαφορετικές επαρχίες ως" Velam ", " vëllath ", " probatin ", " αδερφέ "


http://greekhistoryandprehistory.blogspot.gr/…/blog-post.ht…

Η λέξη προέρχεται από τα αρβανιτικα (βλα ιμ= ο αδερφος μου) και χρησιμοποιείται σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα εννοούμε με τη λέξη αυτή τον ''μάγ...
GREEKHISTORYANDPREHISTORY.BLOGSPOT.COM
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


            

ΦΑΝ Σ.ΝΟΛΙ=Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΙΣΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΑΛΒΑΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

ΦΑΝ Σ.ΝΟΛΙ=Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΙΣΩΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΑΛΒΑΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
------------------------------------------------------------------------------  

 ΦΑΝ Σ. ΝΟΛΗ [1882-1965]. Η Μεγαλη Αλβανικη διανοια με καταγωγη απο το ΙΜΠΡΙΚ ΤΕΠΕ[Κιουτεζα στα Αρβανιτικα] απο οπου καταγονται και οι κατοικοι του ΤΥΧΕΡΟΥ ΕΒΡΟΥ. 
Ποιητης,πεζογραφος,ιστορικος,μουσικολογος,δημοσιογραφος,κληρικος,ρητορας,διασημος συγγραφεας,μεταφραστης σε αριστουργηματα παγκοσμιας λογοτεχνιας,πρωτοπορος επαναστατης,βουλευτης και πρωθυπουργος με δεκα τρεις [13] γλωσσες στο ενεργητικο του. 
Τα οργανα του διεθνους αντιδραστικου τυπου τον απεκαλεσαν 'Ερυθρο Επισκοπο' 
Η ζωη του ηταν πολυταραχη σαν νεος Οδυσσεας. 
Στη φωτο:Η ΠΡΟΤΟΜΗ ΤΟΥ ΦΑΝ Σ.ΝΟΛΗ ΣΤΗ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ ΤΟΥ ΙΜΠΡΙΚ ΤΕΠΕ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ[Ανατολικη Θρακη] και ΚΑΖΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ χωριανος του απο ΤΥΧΕΡΟ ΕΒΡΟΥ οπου εγκατασταθηκαν το 1922 μ.Χ.

--------------------------------------------------------------------------------