Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2017

ΠΕΡΙ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ.-O ΛΑΟΝΙΚΟΣ ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ

ΠΕΡΙ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ.
-------------------------------------------------------------------------------
Γύρω από την καταγωγή της γλώσσας και του έθνους των Αλβανών έχει γίνει πάρα πολύς λόγος. Είναι περίεργο το γεγονός ότι και σήμερα ακόμη που η επιστήμη της εθνολογίας και της γλωσσολογίας βρίσκεται σε αρκετά υψηλά επίπεδα, οι σοφοί της παγκόσμιας κοινότητας δεν έχουν καταλήξει σε κανένα συμπέρασμα σχετικά με την καταγωγή αυτού του λαού. Για το ζήτημα αυτό, τρεις είναι οι παλαιές απόψεις των βυζαντινών χρονογράφων και άλλες τόσες των σύγχρονων επιστημόνων. 


  Οι Βυζαντινοί, κατά τον Χαλκοκονδύλη, θεωρούσαν τους Αλβανούς ως απογόνους των Ιλλυριών…Ο ίδιος ο Χαλκοκονδύλης, αποκρούοντας αυτή την άποψη, κατατάσσει τους Αλβανούς στον μακεδονικό κορμό του ελληνικού έθνους.   


ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΠΕΡΙ ΚΑΥΚΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ

ΟΙ ΔΥΟ[2] ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ,Ο LE QUIEN ΚΑΙ Ο ASSEMANI ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΠΕΡΙ ΚΑΥΚΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ.
----------------------------------------------------------------------------------
                



Και ενώ σύμπασα η διεθνής πνευματική κοινότητα υποστηρίζει το αυτόχθονο των σημερινών Αλβανών, δύο εκκλησιαστικοί ιστορικοί, ο Le Quien και ο Assemani, εισάγουν μια καινούργια θεωρία, κατά την οποία οι Αλβανοί προέρχονται από τα βάθη της Ασίας, απ’ όπου μετώκησαν στον Καύκασο και από εκεί, μαζί με τους συγγενείς τους Βουλγάρους, εγκαταστάθηκαν στα Βαλκάνια.
Από τους νέους Αλβανολόγους, μόνον ο Μάγιος Παταβίνος μαζί με τον Φαλμεράυερ και Πουκεβίλ αποδέχθηκαν τη θεωρία. Ο Μάγιος αποδίδει στους Αλβανούς ασιατική καταγωγή και τους ονομάζει «τέκνα Καυκάσου», στηριζόμενος στην ομοιότητα διαφόρων τοπωνυμιών ένθεν κακείθεν, ενώ ο Πουκεβίλ δεν προσέφερε κανένα στοιχείο προς υποστήριξη αυτής της θεωρίας. Σε ό, τι αφορά τον Φαλμεράυερ, η θεωρία του απορρίπτεται από πλευράς μας ασυζητητί, διότι στο ζήτημα των Αλβανών ακολουθεί την ίδια αιματολογική μέθοδο με αυτήν που ακολούθησε στο ζήτημα των Σλάβων.