Παρασκευή 10 Ιουνίου 2016

ΟΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΩΝ ΙΛΛΥΡΙΩΝ

Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΚΡΙΤΟΒΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΑΧΕΣ ΤΟΥ ΜΩΑΜΕΘ Β' ΤΟΥ ΠΟΡΘΗΤΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΣΟΥ[ΜΩΡΕΑΣ] ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΑΛΕΙ ΙΛΛΥΡΙΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ.  

Ο Φραντζής γράφει: «Τω αυτώ δε φθινοπώρω του s&ηβ έτους (6962 ήτοι 1454 μ.Χ.) δηλονότι επανεστάτησαν οι της Πελοποννήσου Αλβανίται κατά των Δεσποτών και των Αυθεντών αυτών». Ο Κριτόβουλος γράφει: «Οι γαρ της Πελοποννήσου Δεσπόται, της Βυζαντίδος αλούσης, ευθύς νεωτερισάντων των εν Πελοποννήσω ΙΛΛΥΡΙΩΝ και επαναστάντων αυτοίς…» (Κριτοβούλου, Ιστορία των πράξεων του Μωάμεθ, Β’-Γ’, 1) 
------------------------------------------------------------------------------ 
«Επιδημία Μάζαρι εν Άδου». Στην «επιδημία» του αυτή ο Μάζαρις αναφέρει ότι κατά τον 
15ο αιώνα κατοικούσαν την Πελοπόννησο τα ακόλουθα έθνη: Λακεδαίμονες (με αυτό 
εννοεί τους ελθόντες στο Μυστρά από την Βασιλεύουσα), Πελοποννήσιοι (εννοεί τους 
αυτόχθονες), Ιταλοί, Σθλαβίνοι, Αιγύπτιοι (εννοεί τους Τσιγγάνους), Ιουδαίοι και ΙΛΛΥΡΙΟΙ. 

Ιλλυριοί είναι οι επήλυδες Αλβανοί. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 


Εκτος του Κριτοβουλου και του Μαζαρι ΙΛΛΥΡΙΟΥΣ αποκαλουν τους Αρβανιτες-Αλβανους και οι:1]Ουϊλλιαμ Μιλλερ 'Η ΦΡΑΓΚΟΚΡΑΤΙΑ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ',2]Ουϊλλιαμ Πλομάρ 'ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΛΗ ΠΑΣΑΣ 1741-1822] 
------------------------------------------------------------------------------
Ο ΛΟΡΔΟΣ ΒΥΡΩΝ ΑΠΟΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ-ΑΛΒΑΝΟΥΣ ΩΣ ΙΛΛΥΡΙΟΥΣ 
Μετά από την πρώτη του επαφή με τους Σουλιώτες, ο Byron (Λόρδος Βύρων) περιγράφει τους Σουλιώτες ως "κακότροπους Ρωμιούς που μιλούν λίγα ΙΛΛΥΡΙΚΑ.=="Byron, επιστολή προς τον John Hobhouse, 2 Νοεμ. 1811, σελ. 55.: “… The Suliotes are villainous Romans & speak little ILLYRIC.” 
------------------------------------------------------------------------------
O AX. ΛΑΖΑΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ 
.Ο Αχιλλεύς Λαζάρου, αν και υποστηρικτής της θεωρίας ότι οι Αρβανίτες ήταν Έλληνες Βορειοηπειρώτες και όχι Αλβανοί, κονιορτοποιεί τους αμαθείς αυτούς ελληναράδες. Γράφει: «Ειδικά στο Λάτιο, ΝΑ της Ρώμης, δεν είναι μόνον οι Αλβανοί, κάτοικοι της αρχαίας πόλεως Άλβα, αλλά και Άλβανον όρος, λατινικά Albanusmons, που σήμερα λέγεται MonteCavo, και Αλβανίς λίμνη, λατινικά Albanuslacus και ιταλικά LagodiAlbano…Εξ άλλου η ερμηνεία της μεταγενέστερης λέξεως Αρβανίτης ή Αλβανίτης, με ρωτακισμό του λ ή χωρίς αυτόν, είναι δυνατή με βάση τοπωνύμιο Άρβανον και Άρβανα ή Άλβανον ή Άλβανα» (4ος τόμος, σελ. 620)..Επομένως οι όροι Αρβανίτες, Αλβανίτες, Αλβανοί είναι ομόρριζοι, με αναλλαγή λ και ρ, χαρακτηριστική στην ελληνική γλώσσα (π.χ. γρήγορος, γλήγορος), αλλά κάποιοι ελληναράδες δεν θέλουν να αποδεχθούν ούτε τα αυτονόητα, αποδεικνυόμενοι και μη γνώστες των φθογγολογικών νόμων της Ελληνικής γλώσσας. Όσο για το παραμύθι ότι το όνομα Αλβανός ήρθε από τον Καύκασο, να τους ενημερώσουμε ότι στον Καύκασο υπήρχε και πόλη με το όνομα Άρβανα. Γιατί λοιπόν δεν λένε ότι και οι Αρβανίτες ήρθαν από τον Καύκασο; Αλλά στη χώρα του παραλόγου δεν μπορείς να βρεις άκρη. Αλλά και ο Αρβανίτης Κώστας Μπίρης στο βιβλίο του «Αρβανίτες, οι Δωριείς του νεώτερου Ελληνισμού» (σελ. 13-14), τον οποίον όλοι οι ελληνοκεντρικοί Αρβανίτες τον έχουν σαν ευαγγέλιο (σε αντίθεση με τον υποτιθέμενο «πράκτορα» Αριστείδη Κόλλια) γράφει: «Κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους αναφέρονται σε μια περιοχή (της Ιλλυρίας) κάτοικοι με το όνομα Αλβανοί και Αλβανών πόλις ή Αλβανόπολις, και κατά τους βυζαντινούς αναφέρεται η πόλις ή η περιοχή αυτή με το όνομα Άλβανον. Όπως δε φαίνεται από την πορεία που περιγράφει ο Ακροπολίτης, βρισκόταν επάνω στην Εγνατία οδό, ανάμεσα στην Αχρίδα και στο Δυρράχιον, στην περιοχή δηλαδή του σημερινού Ελμπασάν. Ενώ όμως κατά τα μέσα του 13ου αιώνος ο βυζαντινός στρατηγός γράφει τους κατοίκους του Αλβάνου Αλβανίτες, δύο αιώνες πρωτύτερα ο Κεδρηνός μιλούσε για Αρβανίτες πολεμιστάς. Αλλά και η Άννα Κομνηνή κατά τα μέσα του 12ου αιώνος γράφει για Αρβανίτες και για περιοχή Άρβανα. Πραγματικά δε από την αρχαιότητα αναφέρεται, εκτός από τους τύπους Αλβανόπολις και Αλβανοί του Πτολεμαίου, πόλις Άρβων, και κάτοικοί της Αρβωνίται, από τα οποία αντιστοίχως προέκυψαν τα Άρβανα και οι Αρβανίται». Επίσης στο λεξικό Στέφανου Βυζαντίου διαβάζουμε: «Άρβων ή Αρβών ην Ιλλυρίας πόλις, ης κάτοικος Αρβωνίτης. Το εθνικόν Αρβώνιος και Αρβωνίτης». Ότι υπήρχε τέτοιο τοπωνύμιο στην αρχαιότητα αποδεικνύεται από τον Πολύβιο, ο οποίος γράφει: «Οι δ’ άλλοι πάντες έφυγον εις τον Άρβωνα σκεδασθέντες». Από όλα αυτά γίνεται πρόδηλο ότι όλα αυτά τα ονόματα και τοπωνύμια (Αλβανοί, Άλβανα, Αρβανίτες, Άρβανον, Αρβωνίτες, Άρβων) έχουν κοινή ρίζα. Το ότι αυτοί οι Αρβανίτες-Αλβανίτες σχετίζονταν με τους Ιλλυριούς φαίνεται και από τους βυζαντινούς συγγραφείς. Ο Φραντζής γράφει: «Τω αυτώ δε φθινοπώρω του s&ηβ έτους (6962 ήτοι 1454 μ.Χ.) δηλονότι επανεστάτησαν οι της Πελοποννήσου Αλβανίται κατά των Δεσποτών και των Αυθεντών αυτών». Ο Κριτόβουλος γράφει: «Οι γαρ της Πελοποννήσου Δεσπόται, της Βυζαντίδος αλούσης, ευθύς νεωτερισάντων των εν Πελοποννήσω ΙΛΛΥΡΙΩΝ και επαναστάντων αυτοίς…» (Κριτοβούλου, Ιστορία των πράξεων του Μωάμεθ, Β’-Γ’, 1). Άρα οι Αλβανίτες της Πελοποννήσου ταυτίζονταν κατά τις μεσαιωνικές πηγές με τους ΙΛΛΥΡΙΟΥΣ. Και γεννάται το ερώτημα. Αφού όλοι αυτοί οι ελληναράδες θεωρούν τους ΙΛΛΥΡΙΟΥΣ μη Έλληνες, γιατί θεωρούν τους Αρβανίτες Έλληνες; Τρικυμία εν κρανιω!!! 
---------------------------------------------------------------------------
ΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΙΛΛΥΡΙΩΝ 
ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΙΛΛΥΡΙΚΩΝ ΦΥΛΩΝ
Γλώσσα των προαναφερθέντων αυτών λαών ήταν η συμβατικά ονομαζόμενη Μεσσαπική, η οποία θεωρείται συγγενής της Ιλλυρικής γλώσσας, αλλά επειδή προήλθε από μια προγονική μορφή της Ιλλυρικής (την λεγόμενη Προ-ιλλυρική, pre-Illyrian), διαφοροποιήθηκε έντονα στην διάρκεια των ιστορικών χρόνων με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζεται σήμερα ως ξεχωριστή οντότητα μεταξύ των πρώϊμων γλωσσών της ιταλικής χερσονήσου. Είναι γνωστή από περισσότερες από 300 επιγραφές, γραμμένες σε μια μορφή του ελληνικού αλφαβήτου που υιοθετήθηκε γύρω στο 500 π.Χ. 
-------------------------------------------------------------------------
ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ [14ος-19ος αιων]
Ο Βασίλης Παναγιωτόπουλος που το επεξεργάστηκε διαπιστώνει: «Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ πληθυσμός (48,69%) ήταν συγκεντρωμένος σ' οχυρωμένες κωμοπόλεις ή αρκετά μεγάλα χωριά», αντιθέτως οι ΑΛΒΑΝΟΙ (51,31%) κατοικούσαν σε μεγάλο αριθμό μικρών διάσπαρτων χωριών193. Το γεγονός συμφωνεί με όσα γράφει για τις οικιστικές προτιμήσεις των Αλβανών και ο ανώνυμος πανηγυριστής των Παλαιολόγων:
<Καί τανϋν> φκισται σποράδην <έκείνη> καί κατά/ μικρόν υπ' 'Αλβα­νών, γένους ΙΛΛΥΡΙΚΟΥ ξύμπασα καί κωμηδόν/ νομαδικόν γαρ το γένος καί λυπρόβιον, ου πόλεσιν, ου φρουρίοις,/ ου κώμαις, ουκ άργοϊς, ουκ άμπελώσιν, αλλ' δρεσι χαΐρον καί/ πεδιάσιν. Αϊ δέ πόλεις καθαρόν έτι σώζουσι το έλληνικόν γένος. 
--------------------------------------------------------------------------- 
ΠΕΡΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ 
. 'Αλλά καί 'ΙΛΛΥΡΙΟΙ περί/ μυριάδα αθρόοι μετοικήσαντες άμα παισί τε καί γυναιξί καί ταΐς/ ούαίαις καί θρέμμασι τον Ίσθμόν κατέλαβον... βλ. J. Chrysostomides (επιμ.), Manuel II Palaeologus - Funeral Oration on his brother Theodore (CFHB αρ. 26), Θεσσαλονίκη 1985, σ. 119 στχ. 22-24- Τοΰ ευσεβέστατου καί φιλοχρίστου βασιλέως κυροϋ Μανουήλ τοϋ Παλαιολόγου. Λόγος επιτάφιος εις τόν αύτάδελφον αύτοΰ δεσπότην πορφυρογέννητον κϋρ Θεόδωρον τόν Παλαιολόγον ρηθείς έπιδημήσαντος εις Πελοπόννησον του βασιλέως, 7777, τ. 3 (1926), σ. 41 στχ. 1-3.
-------------------------------------------------------------------------
Michael Byzantine Critobulus (Μιχαήλ Κριτοβούλος 1410 to 1470), in his third book "History of Mehmed the Conqueror"
When speaking of the Ottoman campaigns in the Peloponnese and the Illyrian/Albanian resistance against them he identifies them consistently with the Albanians as Illyrians as he describes the utter destruction Mehmed made in the area
Μάικλ Βυζαντινό Κριτοβούλος Μιχαήλ Κριτόβουλος (1410 έως 1470), Στην Τρίτη του βιβλίο "η ιστορία του Μωάμεθ Β΄ ο πορθητής"
Όταν μιλώντας για την οθωμανική εκστρατείες στην Πελοπόννησο και τους ιλλυριούς / αλβανική αντίσταση εναντίον τους εντοπίζει τους σύμφωνα με τους Αλβανούς ως ιλλυριών όπως περιγράφει την απόλυτη καταστροφή μεχμέντ που έγιναν στην περιοχή
  


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
TYXΕΡΟ ΕΒΡΟΥ 10-6-2016 ΚΑΖΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια μπορούν και πρέπει να συμβάλλουν στην ανάδειξη των στόχων του ιστολογίου . Υβριστικά και προσβλητικά θα διαγράφονται