Σάββατο 4 Νοεμβρίου 2017

ΕΝΤΙ ΡΑΜΑ ΚΑΙ ΑΚΡΟΠΟΛΗ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 'ΔΟΥΣΜΑΝΗ'

ΕΝΤΙ ΡΑΜΑ ΚΑΙ ΑΚΡΟΠΟΛΗ 
-------------------------------------------------------------------------------- 
ΑΠ΄ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΕΙΧΕ ΔΙΚΙΟ ΤΕΛΙΚΑ Ο ΕΝΤΙ ΡΑΜΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  

 ΙΔΟΥ Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΝΤΙ ΡΑΜΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΔΟΥΣΜΑΝΗ ΩΣ ΑΡΧΟΝΤΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΤΕ [1686 μ.Χ.] ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ 'ΙΑΚΩΒΟΥ'.. 

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ στην ΑΘΗΝΑ επί φραγκοκρατίας;
Μήπως τελικά ο τίτλος «Αρχιεπίσκοπος» δεν ήταν λάθος;
Σπάστε πλάκα καί δεν το πιστεύω λέμε φίλοι μου....
Φίλοι καί εχθροί δεν το κρύβω πως καί εγώ θύμωσα με τον Ράμα γιά τις παρεμβάσεις του.Θεώρησα λοιπόν πως δεν έπρεπε να εμπλακεί σε τέτοια πράγματα.
Ως γνωστόν έπεσαν όλοι εδώ στο Ελλαδιστάν πάνω του καί κατακεραύνωσαν αυτά τα οποία είπε.
Προσωπικά,το θέμα δεν το ήξερα καί ούτε ποτέ το είχα ακούσει.
Αυτό με το οποίο καταπιάστηκα ήταν η καταγωγή καί μόνο των Δούσμανη.
Τα σκέλη λοιπόν με τα οποία αντικρούστηκε ο Ράμα,σε σχέση με αυτά τα οποία είπε ήταν τρία καί αυτά ήταν τα εξής: 



1ον Δεν ήταν στην Αθήνα ο Γεώργιος Δούσμανης καί τέλος πάντων τζίφος η Ακρόπολη κλπ.Όπως είπα καί πριν δεν το έχω ξανακούσει ή δεν το θυμάμαι καθόλου το γεγονός αυτό,εάν ήταν γεγονός πραγματικό τελικά.
2ον Δεν υπήρχε θέση καί τίτλος Αρχιεπισκόπου τότε διότι η Ελλάδα ανήκε στο Πατριαρχείο κλπ. Σε αυτή την περίπτωση πέσανε όλοι οί δάσκαλοι επί των εκκλησιαστικών καί έγινε ο γνωστός χαμός.Επίσης δεν το ξέρω το θέμα παρόλο πού στέκει με το Πατριαρχείο.
3ον καί τελευταίο φίλοι μου,φυσικά είχε σχέση με την καταγωγή των Δούσμανη.Δεν νομίζω άλλοι εκτός από εμάς να έδειξαν περισσότερες καί πιό τεκμηριωμένες αποδείξεις περί της καταγωγής τους.
Όπως είπα λοιπόν το τρίτο σκέλος τού θέματος είναι τελειωμένο καί ξεκαθαρισμένο.
Ξαφνικά καί από το πουθενά θα έλεγα ξεπηδά ένα άλλο θέμα πού έχει να κάνει με το δεύτερο σκέλος:το θέμα τού Αρχιεπισκόπου.
Δείτε λοιπόν το παρακάτω γιατί έτσι όπως πάει το πράγμα θα γελάνε καί τα τσιμέντα καί ο Ράμα θα βγεί μάλλον περισσότερο διαβασμένος από πολλούς πανεπιστήμονες στο γραικυλιστάν.
Δεν μπορώ να το πιστέψω φίλοι μου αλλά από ό,τι φαίνεται η φράση τού Ράμα περί Αρχιεπισκόπου μάλλον δεν ήταν ατυχής τελικά.
Γιατί το να πούμε πως ο Σάθας έκανε λάθος διατύπωση δύσκολο καί να το ξεστομίσει κανείς.Σίγουρα πάντως θα έχει την εξήγησή του.
Γιά πάμε λοιπόν να δούμε τι λέει ο Κ.Σάθας.   







 ------------------------------------------------------------------------------  
 Γκάγκαροι 

 Φυλές και παρατσούκλια των Ελλήνων
 
«Όταν φεύγει η επαρχία, οι Γκάγκαροι περνάνε φίνα». Γκάγκαροι εναντίον μετοίκων και επήλυδων. Ένα όνομα που έρχεται από την παλιά Αθήνα και που σήμερα το διεκδικούν οι «βέροι», οι «γνήσιοι» Αθηναίοι. Πόσοι από τους κατοίκους της αθηναϊκής γης έχουν Αθηναίους και τους δύο γονείς, πόσοι μπορούν να υπερηφανεύονται ότι η σκούφια τους κρατάει από τους πρώτους Αθηναίους, τους Γκάγκαρους, που κατοικούσαν εκείνο το χωριό το περιτριγυρισμένο από ελαιώνες, βοσκοτόπια και ρέματα που ήταν η Αθήνα όταν ανακηρύχθηκε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους το 1834;

Ο χαρακτηρισμός Γκάγκαρος σήμερα, όταν οι «περιστάσεις το απαιτούν», περιλαμβάνει, εκτός από τους «επίδοξους» γνήσιους Αθηναίους, και όλους τους άλλους «μετέχοντας της ελληνικής γης» που κατοικούν στο κλεινόν άστυ. Έτσι, για παράδειγμα, «κόκκινοι, κίτρινοι και πράσινοι Γκάγκαροι συσπειρώνονται εναντίον Παοκτζήδων», «τα ελληνικά φύλα παίρνουν θέση ένθεν και ένθεν του μεγάλου “Αυλακιού”, Καταυλακιώτες, μεταξύ των οποίων και Γκάγκαροι, Παναυλακιώτες, όπως Βάζελοι, Χανούμια, Τυρογαλάδες, Μαλακοπίτουρες και άλλα μικρότερα φύλα».

Κι ακόμα, πολλές φορές, χρησιμοποιείται ως επιθετικός προσδιορισμός και αποκτά πανελλαδική εμβέλεια, π.χ. γκάγκαροι Σεριφιώτες, Πατρινοί κτλ., για να υποδηλώσει τους «γνήσιους» κατοίκους του εκάστοτε τόπου.
α) Γκάγκαρος < τουρκ. gaga = είδος μάνταλου για το κλείσιμο της εξώπορτας. Αυτή η ετυμολόγηση είναι η συχνότερη, αναφέρεται και στον Ανδριώτη, και δέχεται ότι οι Αθηναίοι αποκλήθηκαν έτσι λόγω του ότι χρησιμοποιούσαν τέτοιο μάνταλο.

β) Γκάγκαρος < Γκαγκαρία < αλβ. gegëria = η χώρα των Γκέκηδων, η "Γκεκουριά". Για το α του ελληνικού τύπου διευκρινίζω ότι η αλβανική λέξη προφέρεται με λαρυγγικό g (όπως το προφέρουμε στα Ελληνικά πριν από α, ο και ου) και όχι με υπερωικό, όπως προφέρουμε κανονικά το γκ πριν από ε, ι στην Ελληνική. Άρα, ήταν λογικό οι ελληνόφωνοι Έλληνες να γράψουν α αντί ε, σε μια απόπειρα απόδοσης του λαρυγγικού γκ των αλβανόφωνων Ελλήνων πριν από πρόσθιο φωνήεν.

In dubio pro reo

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------OI 'DOYSMANOI' TIS SKODRAS.--Tou KOLEC TRABOΪNI
----------------------------------------------------------------------------------

Dushmanët e Shkodrës dhe degët në Greqi dhe Amerikë- nga Kolec Traboini
KANUNITV.BLOGSPOT.COM


ΧΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΘΕΑΜΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ

Αρχιεπίσκοπος στην Αθήνα στα 1175;
La Famille DUSMANI (Δούσμανη)
οί...ελληνόφωνοι τού μέλλοντος


ELLINES-ALBANOI.BLOGSPOT.GR

------------------------------------------------------------------------------------------------

Στη νεοσύστατη πρωτεύουσα της οθωνικής περιόδου ο πληθυσμός μπορούσε να διακριθεί σε δύο μεγάλες ομάδες με διακριτή καταγωγή, κουλτούρα, ενίοτε και αντικρουόμενα συμφέροντα. Από τη μια ήταν οι γηγενείς Αθηναίοι και από την άλλη οι Έλληνες της διασποράς, προερχόμενοι από το Φανάρι και τις μεγάλες πόλεις της κεντρικής Ευρώπης και των Βαλκανίων. Οι δεύτεροι, σαφώς πιο πλούσιοι, προοδευμένοι και εκλεπτυσμένοι, έβλεπαν τους ντόπιους, ακόμη και τις αρχοντικές οικογένειες, με υπεροψία. Αυτοί αποκαλούσαν τους παλαιούς Αθηναίους «γκαγκαραίους». Γιατί τους αποκαλούσαν έτσι μας εξηγεί ο Δημήτριος Καμπούρογλου στο βιβλίο του «Αι Παλαιαί Αθήναι»:  
«Οι φερτοί απεκάλουν τους τοπικάρηδες γκαγκαραίους. Αλλά τι σημαίνει αυτό; Οι αγνοούντες τα πράγματα προσέτρεξαν πάλιν να εύρουν κάποιαν σλαβικήν επίδρασιν, ενώ πρόκειται απλούστατα περί της παραδόξου λέξεως γκάγκαρο εκ του ιταλικού ganghero καιgangaro, δι ης ωνόμαζον εν Αθήναις την γενικής χρήσεως στρόφιγγα της θύρας, το στροφάδι. Ίσως δε να ενέχη η παρωνυμία αύτη την μεταφορικήν έννοιαν, αναφερομένην εις ανθρώπους οι οποίοι έζων αμπαρωμένοι μέσα εις τα σπίτια των, κυρίως από έλλειψιν κοινωνικής διαχυτικότητος.» 

Το ρόπτρο και το ζεμπερέκι
Σύμφωνα με το έργο «Le Origini della Lingua Italiana», εκδοθέν στη Γενεύη το 1685, στο λήμμα gangaro – ganghero αναφέρεται ότι η λέξη προέρχεται από την ελληνική κάγχαλος: κρίκος ο επί ταις θύραις. Από τους Σικελούς η λέξη πέρασε στους Λατίνους και από αυτούς στους Ιταλούς, μετασχηματιζόμενη από κάγχαλος σε canchalus, gangalus, gangarus, στο τέλος δε gangaro και ganghero.  




Το γκάγκαρο ήταν ένα βαρύ ξύλο που το κρεμούσαν οι Οι Οι κάτοικοι της παλιάς Αθήνας με σκοινί από την πόρτα της αυλής τους ώστε να μην κλείνει μόνη της από το βάρος της. Αυτό το ξύλο έδωσε και το προσωνύμιο "Γκάγκαρος" στους γνήσιους Αθηναίους. Κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας μάλιστα, με αυτόν τον όρο χαρακτηρίζονταν περιπαιχτικά οι αριστοκράτες της πόλης.
 ---------------------------------------------------------------------------- 
ΤΥΧΕΡΟ ΕΒΡΟΥ 4-11-2017  ΚΑΖΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ  [Kotsios Kotskas στο Φ.Β.]  
-------------------------------------------------------------------------




  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια μπορούν και πρέπει να συμβάλλουν στην ανάδειξη των στόχων του ιστολογίου . Υβριστικά και προσβλητικά θα διαγράφονται